Project Meijerijstad

Meierijstad bestaat sinds 1 januari 2017 en werd gevormd door de fusie van drie Oost-Brabantse gemeenten in de regio Meierij: de twee-eenheid Veghel en Schijndel, plus het daaraan toegevoegde Sint-Oedenrode.

De context

Meierijstad geeft aan 15 vacatures open te hebben staan. Ze zoeken een onderscheidende manier om deze vacatures in te vullen. De vacatures plaatsen op de website van Meierijstad geeft onvoldoende resultaat.

De aanpak

Wij adviseerden Meierijstad om een eenvoudige website te maken. Op deze website hebben wij de 15 vacatures geplaatst. Bezoekers van de website konden deze vacatures eenvoudig filteren op opleiding en/of vakgebied. Na het selecteren van de gewenste vacature konden kandidaten zich inschrijven voor een Meet & Greet. Deze Meet & Greet werd op twee avonden georganiseerd. Hier konden de kandidaten hun eventuele toekomstige collega’s ontmoeten en meer informatie krijgen over de vacature en organisatie.
Deze website werd gepromoot via Social Media (Facebook en Linkedin). Daarnaast werden er ook advertenties geplaatst in het dagblad en er werden online banners geplaatst op Binnenlands Bestuur en Nationale Vacaturebank.
Resultaat: In totaal hebben 260 mensen zich ingeschreven voor de Meet & Greet.
Door deze campagne zijn 14 van de 15 openstaande vacatures succesvol ingevuld.

Deze Meet & Greet actie werd door bezoekers door 98% als goed/zeer goed beoordeeld.