Bostik Web roll-out

Bostik is een wereldleider op het gebied van lijmen en kitten. Bostik ontwikkelt al meer dan 125 jaar innovatieve oplossingen voor bouw, industrie en retail. Zo maakt Bostik treinen veiliger met brandwerende kitten en auto’s lichter door gebruik van lijmen i.p.v. schroeven.

De context

Bostik is actief in 128 landen. In 2013 is besloten dat Bostik één nieuwe uniforme uitstraling moest krijgen en dat er van de 96 merken maximaal 10 over zouden blijven. In 2015 en 2016 heeft HSP alle verpakkingen en brochures in de nieuwe huisstijl vervaardigd. Begin 2017 was de website aan de beurt.

De aanpak

De nieuwe website is in Engeland gebouwd als een Web Solar System. Voor de lancering van de website is in Nederland een webteam gevormd die voor alle 128 landen ondersteuning biedt bij het vullen van de website en de launch van de afzonderlijke landensites. Dit gebeurd in 4 batches. HSP heeft een film gemaakt waarin de voordelen van de nieuwe website duidelijk naar voren komen. Ook zijn er interne en externe communicatiemiddelen ontwikkeld om draagkracht bij de Bostik bedrijven te creëren en om klanten te attenderen op de voordelen van de nieuwe website.