Extra bezoekers op jouw website zonder advertentiekosten.
Je hebt geïnvesteerd in het bouwen van een nieuwe website of webshop. Laat die bezoekers maar komen… Maar hoe vinden deze bezoekers jouw mooie nieuwe website? Vaak gebeurt dit via zoekmachines, zoals Google.

Natuurlijk kun je via betaalde campagnes de traffic op jouw website of webshop enorm vergroten. Maar dat kan ook aardig in de papieren lopen. Naast betaalde campagnes is het dus ook van belang om zonder advertentiekosten beter gevonden te worden: Organische Vindbaarheid.

Organische zoekresultaten staan onder betaalde zoekresultaten (advertenties), maar zijn zeker zo belangrijk. Ze zijn relevanter voor de bezoeker en je betaalt dus geen kosten per klik.

Tips voor betere organische vindbaarheid:

  • Bepaal op welke zoekwoorden jij gevonden wilt worden

  • Optimaliseer jouw website of webshop en zorg ervoor dat de zoekwoorden op jouw website staan, maar geef ook de afbeeldingen relevante titels

  • Laat de zoekwoorden terugkomen in de titel van de pagina, de SEO titel, in de meta-description en in de bodytekst

  • Voeg relevante landingpages toe aan je website. Deze landingpages kun je geheel afstemmen op de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden en zelfs op de regio

  • Zorg ervoor dat de informatie op jouw website relevant is, waardoor de bezoeker langer op jouw website blijft. Ook dit verhoogt jouw ranking binnen Google.

Doordat ook jouw concurrenten proberen zo hoog mogelijk te ranken binnen Google is het natuurlijk wel van belang dat je jouw positie in de gaten houdt en blijft optimaliseren. Doe je niets, dan zakt jouw website of webshop weer in de ranking.

Wil je meer weten of heb je hulp nodig?

meer berichten

Logotrends

Logotrends

De nieuwste ontwerp trends voor logo’s. Een goed logo is de basis voor al jouw communicatie-uitingen. Het is dus ... Lees meer...

Organische Vindbaarheid

Organische Vindbaarheid

Extra bezoekers op jouw website zonder advertentiekosten. Je hebt geïnvesteerd in het bouwen van een nieuwe website Lees meer...